Merida MATTS TFS 500 D

No i stary, wysłużony Author odszedł do demobilu. Dojrzałem moralnie do tego by kupić nowy, mocniejszy, lepszy rower.
Decyzja, jak to u mnie bywa często, szybka i niespodziewana. Padło na Meridę: jako pierwsi w okolicy zdecydowali się na "posezonową" obniżkę cen (a zakup był poczyniony w drugiej połowie czerwca 2008).
Wybrałem rower tak naprawdę sportowy choć nie jeżdżę na rowerze sportowo lecz zdecydowanie rekreacyjnie i turystycznie. Jednak z uwagi na moją sporą masę ciała odpuściłem sobie rowery trekingowe na cieniutkich oponach, a nawet podarowałem sobie tańsze wersje rówerów górskich. Doszedłem do wniosku że trzeba raz kupić i się cieszyć a nie babrać w smarze.

Postawiłem nowemu rowerowi podstawowe wymagania:
- Hamulce tarczowe - moje dotychczasowe doświadczenia pokazały że cantilever'y zdecydowanie za słabe a v-brake'i też by mogły być mocniejsze. Dodatkowo oba typy czułe na wodę i brud na obręczach oraz rozcentrowanie kół.
- Przednia amortyzacja - drętwiejące łapska dawały mi się we znaki - proponowany przez Meridę amortyzator Suntour zamieniłem na Rox Shox Duke na sprężynie z tłumieniem powrotu. Podobno mocniejszy jest.
- Mocne, szerokie opony 2.1 cala - ale nie ściganckie, oryginalne zamieniłem na opony o spokojniejszym bieżniku w jodełkę. Moim zdaniem to jest rozwiązanie uniwersalne, po asfalcie także mi się trafia jeździć.
- Sztywne koła -mocne obręcze Alexrims w wersji dla hamulców tarczowych. Lepszej klasy szprychy i nyple.
- Sportowy charakter roweru do lekkiego przytemperowania - regulowany mostek i szersze siodełko.

Specyfikacja mojej maszyny:
Model: MATTS TFS 500-D
Rower należy do grupy: MATTS TFS
Rama: MERIDA MATTS TFS COMP DISC
Amortyzator/widelec: SR ROX SHOX DUKE XC U-Turn 63-108mm
Wkład suportu: SHIMANO ES 25 OCTALICK
Korby: SHIMANO M 442 OCTALINK, 44/32/22
Przerzutka przód: SHIMANO DEORE
Przerzutka tył: SHIMANO DEORE XT
Manetki: SHIMANO DEORE RAPIDFIRE
Hamulce: SHIMANO M 485 HYDRAULIC 180 / 160 MM
Dźwignie hamulców: SHIMANO DEORE
Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG 50-9, 11-32T
Piasta przód: SHIMANO M 495 CENTERLOCK
Piasta tył: SHIMANO M 495 CENTERLOCK
Obręcze: ALEX DP 17 DISC / BLACK
Opona przód: MAXXIS 26" x 2.1
Opona tył: MAXXIS 26" x 2.1
Pedały: XC ALLOY
Kierownica: X-MISSION COMP
Mostek: X-MISSION COMP regulowany
Siodło: X-MISSION COMP
Sztyca: X-MISSION COMP, 31.6 MM
Liczba biegów: 27

Rower zakupiłem w sklepie: Bike Atelier w Gliwicach przy ulicy Dolnych Wałów.

Na nowym rowerze pojeździłem latem w czasie wakacji, jesienią troszkę mniej z uwagi na pewne przesunięcia geograficzne związane z pracą zawodową - w zimie napewno nie będzie biernie leżakował w domu. W swoją dziewiczą trasę pojechał oczywiście do ... Rud Raciborskich i Szpanwegiem do Łączy.W czasie wakacji pojeździł trochę nad Bałtykiem, trafiło mu się nawet pomykać po Bornholmie.



PS: Stary, wysłużony Author Detroit pojechał na emeryturkę do Olecha, niech mu służy jak najlepiej.
Cieszę sie że będzie jeszcze jeździł i nie poszedł na pastwę lumpenproletariatu.

Komentarze

Zobacz także

Kolonia robotnicza w Rudzie.

Dominikowo czyli rozprawa chodzieska.